Nová fakta o ČZ 500 Vatikán

13. 4. 2013

Na čem jezdí Ježíšek - vědělo se že tato zpráva existuje ten co ji napsal za to krutě zaplatil (už nejezdí na motorce a má krásnou přítelkyni) a tak jsem smazal všechna jména a stopy kolem jediná vede ke mně a já budu mlčet jako ………..ano jenom zase tečky jistota je jistota.

aneb

Nová fakta o ČZ 500 Vatikán

Dá-li se nějaký motocykl považovat za „malého boha“ (viz časopisy ABC, zadní strana, 80-90 léta, comics Kruanova dobrodružství; doufám, že jsem právě dojal pamětníky :-) v myslích českých motorkářů, pak je to jednoznačně Jawa 250 Pérák. O žádném jiném stroji nekoluje mezi lidmi tolik zkazek, legend a mýtů… Tedy o žádném; na jeden se docela zapomíná… Nebo možná nezapomíná, ale je tak opředen tajemstvím a kouzelnou mocí, že se o něm většina lidí spíše bojí mluvit. Protože jak je v tom Vatikán a Papež, tak to zavání bílou magií. Jestliže v motocyklovém světě existuje malý bůh, pak se musí někde skrývat i bůh velký. Řada vědců a motocyklových odborníků postupně dospěla k názoru, že je to ČZ 500 Vatikán!


Protože nejsem na příliš lesklé věci (kromě plného pivního půllitru a mé červené retro ledničky), tak mě ČZ 500 Vatikán nikdy moc netankovala. Vše se ale změnilo, když jsem se v „čezeťácké bibli“ od …………….dozvěděl, že podle dochovaných historických záznamů byl ve Strakonicích vyroben pouze jediný exemplář tohoto stroje. Tato informace mě zaujala natolik, že jsem se důkladně prohrabal ve vlastních fotografiích z různých veterán srazů a motocyklových muzeí a zjistil, že vlastním nejméně pětadvacet fotografií různých dvoutaktních zetek v bílé se všemožnými zlatými doplňky. Každá trošku jiná, každá v jiném odstínu. Každá z nich měla vlastní příběh a každá byla zaručeně ta pravá, původní. Tohle velmi zvláštní zjištění mě provázelo dnem i nocí, až jsem se jednoho dne odhodlal a vyrazil za svým kamarádem, uznávaným motocyklovým historikem…………………….., kterému ale nikdo neřekne jinak, než prostě „………“.

ČZ jako poselství nebeské

……..mě tentokrát nepřivítal s úsměvem na tváři; už mezi dveřmi na mě udělal významné „pšššt“ a velmi ustaraně zašeptal: „Já vím, proč jsi tady. Čekal jsem na toto setkání už roky. Nic nemusíš říkat, bylo jen otázkou času, než na to přijdeš. Jsi jistý, že Tě nikdo nesledoval? Pak se …….ještě pro jistotu podíval do chodby, zamkl dveře na dva západy a polohlasem povídal dál: „Neříkej to! Vůbec to nevyslovuj! Přináší to neštěstí a může to poznamenat celou tvoji rodinu! My o tom víme a víme o tom už dlouho. Vatikán - to není pouze motocykl. Je to něco jako poselství. Poselství nebeské. Je to zvláštní, ale ti lidé, co ho vyrobili, byli zřejmě nějakým způsobem osvíceni, nebo jinak předurčeni. Vatikánů jsou po světě ne desítky, ale stovky! Vznikly jak u nás, ve Francii, ve Španělsku, tak třeba v Mexiku, nebo v Hondurasu. Je to ukrutný fenomén, který drží vlády všech zemí pod pokličkou. Funguje to jako nějaká forma sugestivní myšlenkové epidemie. Protože pořád vznikají další a další stroje! Mám tě rád…….., tak ti dobře radím – dej od toho ruce pryč a zapomeň na to, že jsou nějaké ČZ Vatikány! Všichni, kdo po tom šli, špatně dopadli. Většina z nich skončila v blázinci, po některých se slehla zem. O těch, co zmizeli, se říká, že se jim podařilo najít tu opravdu první, mateřskou panensky bílou motorku, která má podobnou nadpřirozenou energii, jako třeba svatý grál, nebo archa úmluvy. Že dospěli k poznání a prozřeli… Všechno, co se motá kolem ČZ 500 Vatikán, je prostě nebezpečné. Jdi od toho zavčasu. Smaž všechny fotky a další důkazy, zapomeň, že jsme o tom mluvili a že jsi tu byl. Protože „oni“ si tě najdou. Oni o tobě ví už od první chvíle, co sis vyfotil první bílou Čezetu. Oni jsou všude a nedá se před nimi schovat! Důvěřuj mi a zapomeň na to!“

Profesor a tajná laboratoř

Rozhodně nepatřím k těm, kterým se řekne „zapomeň na to a jdi od toho“ a oni to opravdu udělají. Nejlépe hned a bez rozmyslu… Takže jsem začal tápat dál. Vytáhl jsem letité ročníky časopisů Svět Motorů a Motor a zjišťoval, na kdy se vlastně datují různé zmínky o ČZ 500 Vatikán. Celá tahle věc a nová fakta mě natolik sejmuli, že jsem nemohl dělat žádnou jinou práci, na nic jsem se nedokázal soustředit a šel jsem jen za tou jedinou věcí. Poznat pravdu. Pravdu o ČZ 500 Vatikán. Ležel jsem v horečkách a hlavou se mi míhaly divoké sny plné mimozemšťanů na zetkách a Strakonického náměstí uprostřed Nazaretu. Když v tom mě probudila sms. Byly tři ráno a psalo mi neznámé číslo. SMS zněla: „Vim, ze jsi toho nenechal. Vyhledej profesora…….; ten ma k odpovedi nejbliz! A dej si pozor, sleduji te!!! Kdyby neco, tak jsme se nikdy nevideli“. Bylo mi jasné, že mi píše……... Taky mu to nedalo spát. Proto jsem hned druhý den nabalil auto a vyrazil na pomezí Českomoravské Vysočiny a jižních Čech, kde byl podle posledních dostupných informací naposledy spatřen další mýtus našeho případu, velká motocyklová kapacita, profesor…………………….. Profesor ………je pro spoustu lidí podobně nadpřirozenou bytostí jako třeba hejkal, vodník, bílá paní, nebo paní Colombová… Nikdy bych se ho nevydal hledat, kdybych neznal pár důvěryhodných lidí, kteří se s ním opravdu tváří v tvář setkali. Hledal jsem ho týdny, až jsem se dozvěděl o „strašidelné škole v …………., která byla pro okolní vesnice něco jako hrad Dracula, nebo tajemný hrad v Karpatech. Hned mi bylo jasné, kde profesora najdu. Když jsem dorazil, zrovna strouhal mandragoru… Čekal jsem leccos, ale tohle opravdu ne. Profesor byl velký, urostlý Bivoj, který mluvil v jinotajích a bez skrupulí mě oslovoval „vole“.
Pravda s otazníkem

Když jsem profesorovi vysvětlil, proč jsem přijel, nevypadalo to, že by mi moc věřil… „Tak ty bys chtěl vědět odpověď na základní a nejdůležitější otázku motocyklové historie? Ale vždyť ta už byla jednou pro vždy zodpovězena a není nijak tajná! Odpověď je přeci čtyřicet dva!!!“ Pochopil jsem, že mě zkouší, otevřel jsem notebook a ukázal mu pár fotek Vatikánů… V tom okamžiku se profesorovi rozsvítily oči, chytil mě za ruku a táhl po schodišti někam dolů do sklepení staré školy. Odemknul železné dveře s nápisem „Radiace nevstupovat!“ a já na vlastní oči spatřil jeho tajnou laboratoř zasvěcenou fenoménu Vatikán. Na stěnách byly rozvěšeny snad stovky fotek a skic bílých ČZ 500. U každé popiska, komu motocykl patří a kdy byla fotografie pořízena. Ale nebyly tu jen fotky; byly tu i různě velké a malé modely, vitrína plná různých zlacených šroubů, několikatery zlacená řídítka v něčem, co připomínalo inkubátor a zlacená koncovka výfuku upnutá v držáku elektronového mikroskopu… Nevycházel jsem z úžasu. Tak takhle to vypadá, když se někdo zabývá fenoménem Vatikán na plný úvazek. Pak jsem ale zjistil věc, která mě usadila. Na těch fotkách nebyly jen bílé, zlatem lemované Čezety, ale stroje různých značek! Velká spousta Péráků Vatikánů, Jaw 250 Panel Vatikán a dokonce i Dněpr Vatikán! Bylo na čase dozvědět se odpovědi. Profesor mi udělal turka do jedné z křivulí a začal…

„Fenomén Vatikán sleduji už desítky let a nasbíral jsem stovky důkazů o tom, že bílá ČZ 500 se zlatými doplňky není nic jiného, než důkaz o existenci Boha, na který lidstvo čeká přes 2000 let! Bůh neměl potřebu nějak sdělovat lidem, že je. Stačilo mu, že tomu lidi věří. Museli jsme ho něčím pořádně naštvat, aby dal o sobě vědět. Až se to jednoho dne stalo. Nějakej vůl v Americe začal začátkem šedesátých let vyrábět a ve velkém distribuovat trička s nápisem „The God rides a Harley!“, což znamená, že Bůh jezdí na Harleyi! No a to se Bohu samozřejmě nelíbilo, takže si vybral lidi ze všech koutů světa a do jejich hlav jedné letní noci nadělil poselství, které měli zvěstovat všem lidem na světě. Poselství o tom, že Bůh nejezdí na žádném ubrblaném Harleyi, nýbrž na dvoutaktní Čezetě! Ano, je to neuvěřitelné, ale dnes jsem si jist, že je to přesně tak! Všichni Ti lidé, které si bůh vybral jako své posly, vůbec nevěděli, proč svým motocyklům zlatí výfuky, lakují je na bílo a nechají jim dělat fešácké zlaté linky. Měli to prostě v hlavě; žádný z nich to nedokázal vysvětlit, ale nemohl přestat, než byl se svou prací úplně hotov. A kdo nesehnal ČZ 500, postavil alespoň toho Péráka, Panelku, nebo něco jiného… Turkmén ………………..byl kvůli tomu dokonce zbaven svéprávnosti, neboť ČZ 500 sháněl po vlastech ruských marně cca 15 let, až se opravdu zbláznil a postavil bílo – zlatého Dněpra…“

Profesor …………….učinil obrovský objev. Bohužel se s ním bojí vystoupit na veřejnost dřív, než zjistí odpovědi na další otázky jako: “Na čem jezdí andělé? Je pravda, že Svatý Petr jezdí na praseti? Budou teď muset mít všichni katolíci povinně řidičáky skupiny A? Budou mše probíhat formou motosrazů? Na čem vlastně jezdí Papež? A na čem Jan Tleskač?!...“







Content Management Powered by UTF-8 CuteNews

Probíhá

 Výstava dobového oblečení
Po celou sezónu 2015 probíhá v prostorách muzea výstava dobového oblečení.

Nadcházející akce

 Podzimní automoto burza 16.9.2017
Automoto burza Horní Radouň.




Fichtl cup Horní Radouň 16.9.2017
Každoroční sraz milovníků maloobsahových strojů značky JAWA.

Spřátelené weby

 iVeterán
Informační portál pro veteránisty.




Motor Journal
Nestranný a nezávislý měsíčník všech automobilistů a motocyklistů.




Veterán SK
Časopis pre milovnikov historických vozidel.




AUTUM CZ
Pneumatiky a drátěná kola pro veterány, bílé lemy na pneu, ND pro klasické anglické vozy, luxusní alu kola.




MOTOKOLARI.CZ
Diskuzní fórum uživatelů motokol.

Facebook

Muzeum motorových kol Horní Radouň - www.muzeumradoun.cz